OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

ORL komplexní ordinace

ve Slavkově u Brna

Přijímáme nové pacienty bez omezení vzdálenosti bydliště, dospělé a děti starší 12 let.
Nevyžadujeme objednání ani ohlášení se předem.

Nejčastější dotazy

Proč zatím neobjednáváme?

- jedná se o zcela novou ordinaci, která bez omezení registruje všechny nové pacienty (dospělé a děti starší 12 let)

- navíc většina ORL potíží je akutní, a tedy objednání by u nich znamenalo riziko z prodlení

- v neposlední řadě tímto umožňujeme pacientům svobodnou volbu dne a času návštěvy dle jejich preferencí

- neomezujeme pacienty vzdáleností bydliště či naplněním kapacity, fungujeme jako služba pro všechny nemocné, potřebující naši odbornou pomoc

Proč není zavedena telefonní linka přímo do ordinace?

- není třeba se předem ohlásit a nevyžadujeme ani objednání

- respektujeme, že sdělování informací o zdravotním stavu přes telefon je v současné legislativě nepřípustné, jedná se o nezbytnou ochranu pacientů

- v ordinaci probíhá velmi často vyšetření sluchu anebo endoskopické zákroky, vyžadující soustředění pacienta a nerušené klidné prostředí

- žádný z pacientů nechce trávit v čekárně delší dobu než nezbytnou a zavedení provozních telefonních konzultací mezi lékařem a veřejností by v pracovní době výrazně prodloužilo čekací doby na ošetření

- všechny informace pro pacienty jsou zveřejňovány ve srozumitelné formě na těchto internetových stránkách

Proč máme věkové omezení starších 12 let?

- jedná se o pracoviště s kvalifikací a odborností na řešení problematiky dospělých, což již dospívající děti nad 12 let splňují a lze je tedy bez problémů přijmout

- naopak u malých dětí je nutná nepřetržitá přítomnost zdravotní sestry s velmi dobrou pediatrickou praxí, proto se v ideálním případě směřují od pediatrů přímo na pracoviště dětských ORL, kde mají nejvíce zkušeností a poskytnou jim bezkonkurenčně nejkvalitnější pomoc

- dle aktuálních nařízení a současně pro nás daných smluvních závazků jsme navíc povinni oddělit rizikovou skupinu oslabených starších od malých dětských pacientů s respiračními virózami, což by u nás ani teď nešlo prosotorově zajistit například oddělenou čekárnou

- vyjímku tvoří žádanka k ultrazvukovému vyšetření hlavy a krku u malých dětí, tyto přijímáme podobně jako dospělé vzhledem k omezené dostupnosti ultrazvukových pracovišť ihned a jsme schopni provést podrobné vyšetření ultrazvukem i základní ORL na počkání pro Vašeho lékaře

Je u nás ORL i ultrazvukové vyšetření hrazeno ze zdravotního pojištění?

- pokud jste české národnosti a současně jste pojištěni u uvedených smluvních zdravotních pojišťoven, stačí mít u sebe platný průkaz zdravotního pojištění a  bez problémů je plně hrazeno veškeré u nás poskytované vyšetření i ošetření (pokud je k němu zdravotní indikace), nemusíte se tedy o nic starat anebo platit

Co dělat, když nemám kartičku pojišťovny?

- náš elektronický registrační systém v čekárně nezbytně vyžaduje přiložení platného průkazu zdravotního pojištění ke snímači, proto pokud ho nemáte a nepodaří se nám Vás pak ani podle jiného dokladu totožnosti vyhledat v internetovém registru pojišťoven, budete zařazeni do skupiny samoplátců s nutností uhradit vyšetření platební kartou (peněžní hotovost zatím nepřijímáme v rámci bezpečnostních opatření)

- v některých případech lze pacienta vyhledat a ověřit v registru zdravotních pojišťoven, ale pokud není u námi nasmlouvaných pojišťoven vůbec registrován, nemá potřebné doklady anebo má smlouvu o zdravotním pojištění se zahraniční pojišťovnou (mimo běžné zelené a žluté průkazky cizinců), uhradí veškteré vyšetření jako samoplátce a později může zažádat u své pojišťovny o zpětnou náhradu nákladů za vyšetření na základě našeho potvrzení 

Jak mohou zahraniční pacienti a samoplátci uhradit vyšetření?

- vzhledem k zahájení provozu v době pandemie COVID-19 a v rámci protiepidemických i bezpečnostních opatření používáme platební terminál pro všechny běžné platební karty (magnetické, čipové, bezkontaktní), který umožňuje i NFC platby (Apple Pay, Google Pay) a máme uzavřenu smlouvu o akceptaci platebních karet, což navíc umožňuje jednoduché a transparentní vedení účetnictví (v ordinaci není přítomna peněžní hotovost, prosíme proto pacienty o respektování tohoto režimu placení)

Je u nás možnost získat sluchadlo?

- sluchadla nenastavujeme ani nevydáváme, ale v případě zájmu máme vazbu na prestižní audiologické klinické pracoviště, kam Vás po úvodním vyšetření a domluvě můžeme ihned objednat přímo z ordinace - máte tak záruku bezkonkurenčně nejširšího výběru, zaručené kvality a nejvyšší odbornosti lékařů

Jaké máme protiepidemické opatření?

- nejnovější typ sterilizátoru BMT Stericel 55 Eco, sterilizace nástrojů s pravidelnou kontrolou účinnosti sterilizace, dodržování přísného hygienického režimu

- denně prováděná protivirová dezinfekce prostor profesionálními přípravky Ecolab, vyhovující i nemocničnímu prostředí

- ionty stříbra v antimikrobiálních filtrech klimatizace Sinclair v ordinaci i čekárně

- případy s příznaky, podezřelé z koronavirové nákazy (horečka, kašel, ztráta čichu nebo chuti) se v současné době došetřují dle v tomto odkazu dostupných nařízení vlády přes telefonní konzultaci s praktickým lékařem, neměli by se proto u nás v čekárně vyskytnout

Je snímání prostor bezpečnostní kamerou v souladu s GDPR?

- vzhledem k nutnosti ochrany zdravotnického zařízení je ordinace střežena certifikovaným alarmem s čidlem pohybu, napojeným na výjezd bezpečnostní agentury a aktivací policie, a současně kamerovým systémem se vzdáleným přenosem a ukládáním obrazu i zvuku - tento je ale právě kvůli GDPR aktivován až při odchodu lékaře, tedy mimo ordinační dobu, proto nejsou vyšetřovaní pacienti nijak ohroženi, snímáni ani zaznamenáváni

Pokud nemám internet, jak se dozvím informace o provozu ordinace?

- jedná se o plně elektronizovanou ordinaci, časem bude navíc zavedeno elektronické objednávání, proto je tato ordinace výhodná především pro pacienty s dostupností internetu - zavedené opatření tak šetří čas oběma stranám a výrazně tak urychluje a usnadňuje práci, navíc komunikaci s lékařem nelze mimo ordinační dobu nastavit jinak než přes e-mail orlinfopacient@email.cz

- ale i starší pacienti bez internetu k nám samozřejmě mohou chodit, vyvěšujeme z toho důvodu provozní informace i před dveře čekárny (většina z nich má navíc příbuzné, kteří jim před návštěvou mohou zkontrolovat aktuální stav otevření ordinace přes naše internetové stránky)

Kam jít v případě akutních stavů, když není lékař přítomen?

Pokud jste u nás již zaregistrováni a jedná se o den uzavření ordinace (dovolená, provozní důvody apod.), akutní případy jako je krvácení, dušení se, bolestivé záněty ucha apod. v ranní nebo odpolední době doporučujeme směřovat na Kliniku otorinolaryngologie a chirurgie hlavy a krku Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně  (dospělí), na Kliniku dětské ORL Fakultní nemocnice Brno - Dětská nemocnice (děti do 18 let) anebo dle spádové oblasti a vzdálenosti bydliště na ORL ambulanci Nemocnice Vyškov. Před návštěvou je vhodná telefonická konzultace stavu a domluva přímo s ambulancí zvolené kliniky. Večerní, noční a víkendovou pohotovost pro akutní případy mimo běžnou pracovní dobu zajišťuje v rámci Brna zejména Úrazová nemocnice, která Vás, pokud je potřeba, dále směřuje s žádankou na příslušné službu mající ORL pracoviště (podrobnější informace naleznete na internetových stránkách Úrazové nemocnice Brno). Ve Vyškově zajišťuje ORL pohotovost Nemocnice Vyškov, ale pouze v omezenou dobu (bližší informace uvádí na svých internetových stránkách).

Objednejte se

MUDr. Jana Neuwirthová, Ph.D.

ORL, ultrazvukové vyšetření a imunonutrice

Slavkov u Brna, Bučovice, Vyškov, Brno a okolí

Aktuality

archív