Proč zatím neobjednáváme?
- jedná se o ORL ordinaci, která bez omezení registruje všechny nové pacienty (dospělé a děti starší 12 let)
- protože většina ORL potíží je akutní a objednání by u nich znamenalo riziko z prodlení, fungujeme v ordinační době i jako pohotovost
- v neposlední řadě tímto umožňujeme pacientům svobodnou volbu dne a času jejich návštěvy ordinace dle jejich preferencí
- neomezujeme pacienty vzdáleností bydliště či naplněním kapacity, nabízíme zdravotní služby pro všechny, potřebující naši odbornou pomoc
Proč není zavedena telefonní linka přímo do ordinace?
- není nutno se předem ohlásit a nevyžadujeme ani objednávání se
- respektujeme, že sdělování informací o zdravotním stavu přes telefon je v současné legislativě zakázané
- v ordinaci probíhá velmi často vyšetření sluchu nebo endoskopické zákroky, vyžadující soustředění pacienta a nerušené klidné prostředí
- žádný z pacientů nechce trávit v čekárně delší dobu než nezbytnou a zavedení telefonních konzultací mezi lékařem a pacienty by během ordinační doby výrazně prodloužilo čekací doby pacientů na ošetření
- všechny potřebné informace pro pacienty jsou zveřejňovány ve srozumitelné formě na těchto internetových stránkách
Proč máme věkové omezení starších 12 let?
- jedná se o pracoviště s kvalifikací a odborností na řešení problematiky především dospělých, což již dospívající děti nad 12 let splňují a lze je tedy bez problémů přijmout
- naopak u malých dětí je nutná nepřetržitá přítomnost zdravotní sestry s velmi dobrou pediatrickou praxí, proto se v ideálním případě malé děti směřují od pediatrů přímo na pracoviště dětských ORL lékařů, kde mají nejvíce zkušeností a poskytnou jim bezkonkurenčně nejkvalitnější pomoc a péči
- dle aktuálních nařízení a současně pro nás daných smluvních závazků jsme povinni oddělit rizikovou skupinu oslabených starších nebo onkologických pacientů od malých dětských pacientů s častými respiračními virózami, což by u nás nešlo prosotorově ani organizačně zajistit
- výjimku tvoří žádanka k ultrazvukovému vyšetření hlavy a krku u malých dětí, kterých je ale minimum, tyto přijímáme podobně jako dospělé vzhledem k omezené dostupnosti ultrazvukových pracovišť ihned a jsme schopni jim provést vyšetření ultrazvukem na počkání s vystavením zprávy pro Vašeho lékaře
Je u nás ORL i ultrazvukové vyšetření hrazeno ze zdravotního pojištění?
- pokud jste české národnosti a současně jste pojištěni u námi uvedených smluvních zdravotních pojišťoven, stačí mít u sebe platný průkaz zdravotního pojištění a bez problémů je plně hrazeno veškeré u nás poskytované vyšetření i ošetření (pokud je k němu zdravotní indikace), nemusíte se tedy o nic starat a platit
Co dělat, když nemám kartičku pojišťovny?
- náš elektronický registrační systém v čekárně nezbytně vyžaduje vložení platného průkazu zdravotního pojištění do snímače, proto pokud ho nemáte a nepodaří se nám Vás ani podle jiného dokladu totožnosti vyhledat v internetovém registru zdravotních pojišťoven, budete zařazeni do skupiny samoplátců s nutností uhradit vyšetření platební kartou (peněžní hotovost zatím nepřijímáme v rámci bezpečnostních opatření)
- v některých případech lze pacienta vyhledat a ověřit v registru zdravotních pojišťoven, pokud ale není u námi nasmlouvaných pojišťoven vůbec registrován, nemá potřebné doklady nebo má smlouvu o zdravotním pojištění uzavřenu se zahraniční zdravotní pojišťovnou (mimo běžné zelené a žluté průkazky cizinců), uhradí veškteré vyšetření jako samoplátce a později může zažádat u své zdravotní pojišťovny o zpětnou náhradu nákladů za vyšetření a ošetření na základě našeho potvrzení
Jak mohou zahraniční pacienti a samoplátci uhradit vyšetření?
- vzhledem k zahájení provozu ordinace v době pandemie COVID-19 a v rámci protiepidemických i bezpečnostních opatření používáme platební terminál pro všechny běžné platební karty (magnetické, čipové, bezkontaktní), terminál umožňuje i NFC platby (Apple Pay, Google Pay) a máme uzavřenu smlouvu o akceptaci těchto platebních karet, což navíc umožňuje jednoduché a transparentní vedení účetnictví; v ordinaci není přítomna peněžní hotovost, žádáme proto pacienty o respektování tohoto režimu placení
Je u nás možnost získat sluchadlo?
- sluchadla nenastavujeme ani nevydáváme, ale v případě potřeby a Vašeho zájmu máme vazbu na prestižní audiologické pracoviště přímo ve Fakultní nemocnici v Brně, kam Vás po úvodním vyšetření a domluvě můžeme ihned objednat přímo z naší ordinace - máte tak záruku bezkonkurenčně nejširšího výběru, zaručené kvality, příznivých cen a především nejvyšší odbornosti lékařů
Jaké máme protiepidemické opatření?
- nejnovější typ sterilizátoru BMT Stericel 55 Eco pro sterilizaci nástrojů s pravidelnou kontrolou účinnosti sterilizace, dodržování přísného hygienického režimu
- denně je prováděna protivirová dezinfekce prostorů ordinace profesionálními přípravky Ecolab, vyhovující i nemocničnímu prostředí
- ionty stříbra v antimikrobiálních filtrech klimatizace Sinclair v ordinaci a v čekárně
- pacienti s příznaky nebo podezřením na koronavirovou nákazu (horečka, kašel, ztráta čichu nebo chuti) se v současné době došetřují dle v tomto odkazu dostupných nařízení vlády přes telefonickou konzultaci s příslušným praktickým lékařem, neměli by se proto u nás v čekárně vyskytnout
Je snímání prostor bezpečnostní kamerou v souladu s GDPR?
- vzhledem k nutnosti ochrany zdravotnického zařízení je ordinace střežena certifikovaným elektronickým zabezpečovacím systémem s čidlem pohybu a alarmem, napojeným na výjezd profesionální bezpečnostní agentury a aktivací Policie ČR a současně také kamerovým systémem se vzdáleným přenosem a ukládáním obrazu i zvuku - tento systém je v souladu s podmínkami GDPR aktivován až při odchodu lékaře, tedy mimo ordinační dobu, proto nikdy nejsou vyšetřovaní pacienti snímáni ani zaznamenáváni
Přijímáme nové pacienty bez omezení vzdálenosti bydliště, dospělé a děti starší 12 let.
Nevyžadujeme objednání ani ohlášení se předem.
Nejčastější dotazy
Proč zatím neobjednáváme?
- jedná se o ORL ordinaci, která bez omezení registruje všechny nové pacienty (dospělé a děti starší 12 let)
- protože většina ORL potíží je akutní a objednání by u nich znamenalo riziko z prodlení, fungujeme v ordinační době i jako pohotovost
- v neposlední řadě tímto umožňujeme pacientům svobodnou volbu dne a času jejich návštěvy ordinace dle jejich preferencí
- neomezujeme pacienty vzdáleností bydliště či naplněním kapacity, nabízíme zdravotní služby pro všechny, potřebující naši odbornou pomoc
Proč není zavedena telefonní linka přímo do ordinace?
- není nutno se předem ohlásit a nevyžadujeme ani objednávání se
- respektujeme, že sdělování informací o zdravotním stavu přes telefon je v současné legislativě zakázané
- v ordinaci probíhá velmi často vyšetření sluchu nebo endoskopické zákroky, vyžadující soustředění pacienta a nerušené klidné prostředí
- žádný z pacientů nechce trávit v čekárně delší dobu než nezbytnou a zavedení telefonních konzultací mezi lékařem a pacienty by během ordinační doby výrazně prodloužilo čekací doby pacientů na ošetření
- všechny potřebné informace pro pacienty jsou zveřejňovány ve srozumitelné formě na těchto internetových stránkách
Proč máme věkové omezení starších 12 let?
- jedná se o pracoviště s kvalifikací a odborností na řešení problematiky především dospělých, což již dospívající děti nad 12 let splňují a lze je tedy bez problémů přijmout
- naopak u malých dětí je nutná nepřetržitá přítomnost zdravotní sestry s velmi dobrou pediatrickou praxí, proto se v ideálním případě malé děti směřují od pediatrů přímo na pracoviště dětských ORL lékařů, kde mají nejvíce zkušeností a poskytnou jim bezkonkurenčně nejkvalitnější pomoc a péči
- dle aktuálních nařízení a současně pro nás daných smluvních závazků jsme povinni oddělit rizikovou skupinu oslabených starších nebo onkologických pacientů od malých dětských pacientů s častými respiračními virózami, což by u nás nešlo prosotorově ani organizačně zajistit
- výjimku tvoří žádanka k ultrazvukovému vyšetření hlavy a krku u malých dětí, kterých je ale minimum, tyto přijímáme podobně jako dospělé vzhledem k omezené dostupnosti ultrazvukových pracovišť ihned a jsme schopni jim provést vyšetření ultrazvukem na počkání s vystavením zprávy pro Vašeho lékaře
Je u nás ORL i ultrazvukové vyšetření hrazeno ze zdravotního pojištění?
- pokud jste české národnosti a současně jste pojištěni u námi uvedených smluvních zdravotních pojišťoven, stačí mít u sebe platný průkaz zdravotního pojištění a bez problémů je plně hrazeno veškeré u nás poskytované vyšetření i ošetření (pokud je k němu zdravotní indikace), nemusíte se tedy o nic starat a platit
Co dělat, když nemám kartičku pojišťovny?
- náš elektronický registrační systém v čekárně nezbytně vyžaduje vložení platného průkazu zdravotního pojištění do snímače, proto pokud ho nemáte a nepodaří se nám Vás ani podle jiného dokladu totožnosti vyhledat v internetovém registru zdravotních pojišťoven, budete zařazeni do skupiny samoplátců s nutností uhradit vyšetření platební kartou (peněžní hotovost zatím nepřijímáme v rámci bezpečnostních opatření)
- v některých případech lze pacienta vyhledat a ověřit v registru zdravotních pojišťoven, pokud ale není u námi nasmlouvaných pojišťoven vůbec registrován, nemá potřebné doklady nebo má smlouvu o zdravotním pojištění uzavřenu se zahraniční zdravotní pojišťovnou (mimo běžné zelené a žluté průkazky cizinců), uhradí veškteré vyšetření jako samoplátce a později může zažádat u své zdravotní pojišťovny o zpětnou náhradu nákladů za vyšetření a ošetření na základě našeho potvrzení
Jak mohou zahraniční pacienti a samoplátci uhradit vyšetření?
- vzhledem k zahájení provozu ordinace v době pandemie COVID-19 a v rámci protiepidemických i bezpečnostních opatření používáme platební terminál pro všechny běžné platební karty (magnetické, čipové, bezkontaktní), terminál umožňuje i NFC platby (Apple Pay, Google Pay) a máme uzavřenu smlouvu o akceptaci těchto platebních karet, což navíc umožňuje jednoduché a transparentní vedení účetnictví; v ordinaci není přítomna peněžní hotovost, žádáme proto pacienty o respektování tohoto režimu placení
Je u nás možnost získat sluchadlo?
- sluchadla nenastavujeme ani nevydáváme, ale v případě potřeby a Vašeho zájmu máme vazbu na prestižní audiologické pracoviště přímo ve Fakultní nemocnici v Brně, kam Vás po úvodním vyšetření a domluvě můžeme ihned objednat přímo z naší ordinace - máte tak záruku bezkonkurenčně nejširšího výběru, zaručené kvality, příznivých cen a především nejvyšší odbornosti lékařů
Jaké máme protiepidemické opatření?
- nejnovější typ sterilizátoru BMT Stericel 55 Eco pro sterilizaci nástrojů s pravidelnou kontrolou účinnosti sterilizace, dodržování přísného hygienického režimu
- denně je prováděna protivirová dezinfekce prostorů ordinace profesionálními přípravky Ecolab, vyhovující i nemocničnímu prostředí
- ionty stříbra v antimikrobiálních filtrech klimatizace Sinclair v ordinaci a v čekárně
- pacienti s příznaky nebo podezřením na koronavirovou nákazu (horečka, kašel, ztráta čichu nebo chuti) se v současné době došetřují dle v tomto odkazu dostupných nařízení vlády přes telefonickou konzultaci s příslušným praktickým lékařem, neměli by se proto u nás v čekárně vyskytnout
Je snímání prostor bezpečnostní kamerou v souladu s GDPR?
- vzhledem k nutnosti ochrany zdravotnického zařízení je ordinace střežena certifikovaným elektronickým zabezpečovacím systémem s čidlem pohybu a alarmem, napojeným na výjezd profesionální bezpečnostní agentury a aktivací Policie ČR a současně také kamerovým systémem se vzdáleným přenosem a ukládáním obrazu i zvuku - tento systém je v souladu s podmínkami GDPR aktivován až při odchodu lékaře, tedy mimo ordinační dobu, proto nikdy nejsou vyšetřovaní pacienti snímáni ani zaznamenáváni
Pokud nemám internet, jak se dozvím informace o provozu ordinace?
- jedná se o plně elektronizovanou ORL ordinaci, časem se zvažuje i zavedení elektronického objednávání se, proto je tato ordinace výhodná především pro pacienty s možností připojení se k internetu - zavedené opatření tak šetří čas oběma stranám, výrazně urychluje a usnadňuje práci, navíc komunikaci s lékařem nelze mimo ordinační dobu za současných provozních podmínek nastavit jinak, než přes e-mail orlinfopacient@email.cz
- pacienti bez možnosti připojení k internetu k nám samozřejmě mohou také bez problému chodit, vyvěšujeme z toho důvodu všechny provozní informace na vývěsku před dveřmi do čekárny; většina z těchto pacientů však má určitě příbuzné, kteří jim mohou těsně před návštěvou zkontrolovat aktuální stav otevření ordinace uvedený na našich internetových stránkách www.orlinfo.cz
Kam jít v případě akutních stavů, když není lékař přítomen?
Pokud jste již zaregistrováni jako naši pacienti a jedná se o den nebo čas uzavření ORL ordinace (mimo ordinační dobu, dovolená, uzavření z provozních důvodů, apod.) a akutní případy jako je krvácení, dušení se, bolestivé záněty ucha apod., kde je riziko z prodlení, doporučujeme v ranní nebo odpolední době kontaktovat Kliniku otorinolaryngologie a chirurgie hlavy a krku Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně (dospělí), Kliniku dětské ORL Fakultní nemocnice Brno - Dětská nemocnice (děti do 18 let) nebo dle spádové oblasti a vzdálenosti Vašeho bydliště ORL ambulanci Nemocnice Vyškov. Před návštěvou je vhodná telefonická konzultace Vašeho stavu a domluva přímo se zvolenou ambulancí.
Večerní, noční a víkendovou pohotovost pro akutní případy mimo běžnou pracovní dobu zajišťuje v rámci Brna primárně Úrazová nemocnice v Brně, která Vás, pokud je to potřeba, dále směřuje s žádankou na příslušné službu mající ORL pracoviště: střídavě FN u sv. Anny a FN Brno-Bohunice. Podrobnější informace o provozu pohotovosti naleznete na internetových stránkách Úrazové nemocnice v Brně.
Ve Vyškově zajišťuje ORL pohotovost Nemocnice Vyškov, ale pouze v omezenou dobu (bližší informace uvádí na svých internetových stránkách).